Remine Alberts kandidaat lijsttrekker SP Noord-Holland

11 november 2022

Remine Alberts kandidaat lijsttrekker SP Noord-Holland

Foto: Maurits Gemmink / SP

De SP draagt Remine Alberts voor als lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen, die op 15 maart 2023 plaatsvinden. De kandidatencommissie is enthousiast over de gehele conceptkandidatenlijst: “Met Remine Alberts en Heidi Bouhlel hebben we twee sterke, vrouwelijke aanvoerders. We zijn erg trots op onze diverse lijst; met nieuw en ervaren talent, uit alle regio’s van onze mooie provincie.” Op 3 december zal de kandidatenlijst door de ledenconferentie worden vastgesteld.

Remine is geen onbekende in de provinciale politiek; het wordt namelijk haar vierde periode als statenlid. In augustus vorig jaar nam zij het stokje over van Eric Smaling als fractievoorzitter van SP Noord-Holland. In maart dit jaar is Remine tevens verkozen tot gemeenteraadslid in Amsterdam. Chris Schaeffer namens de kandidatencommissie: “Er is veel vertrouwen in Remine, als leider van de SP-statenfractie. Samen met haar team zal zij de komende periode blijven opkomen voor de gezondheid van álle Noord-Hollanders en zorgen dat onze mooie provincie leefbaar blijft.”

Remine Alberts: “Het is een hele eer om voorgedragen te worden. We zien als SP al decennialang dat het politieke systeem waarin we ons bevinden, tegen ons werkt. Het ‘vrije marktdenken’ was en is overduidelijk een verkeerde keuze. Het aan commerciële partijen overlaten van basisvoorzieningen zoals onze energie, onze woningen en ons openbaar vervoer, leidde ertoe dat alles duurder en voor steeds meer mensen onbereikbaar is geworden. De aankomende verkiezingen gaat het over onze democratie en ons leven: met een grote SP zorg je ervoor dat wat van ons allemaal moet zijn, weer in onze handen komt te liggen. Samen met iedereen die daar achter staat, ga ik die strijd aan!”

De concept-kandidatenlijst van SP Noord-Holland treft u hieronder in de bijlage (pdf) aan.