Huurders en woningzoekenden

12 april 2022

Woningbouwversnelling niet ten gunste van de sociale huursector

Foto: SP / Woonprotest Amsterdam

Gisteren werd in de commissie Ruimte en Vastgoed het Masterplan Wonen besproken. De gedeputeerde wilde weten of hij hiermee op de goede weg zit, om op een later moment de plannen voor het versnellen van de woningbouw goed uit te kunnen voeren. De SP is er nog helemaal niet over te spreken. We zien dat er vooral wordt ingezet op ‘betaalbare’ koop, terwijl er moet worden geïnvesteerd in de volkshuisvesting. Het plan moet een geruststelling zijn voor alle wachtenden op een sociale huurwoning. Dat is echter nog niet het geval.

29 maart 2022

Gelijke kansen in een ongelijke wereld…

Foto: Marcel Lathouwers / SP

Zo langzamerhand lijken we in ons land toch echt het spoor bijster. Roept het kabinet (en daarmee ook veel politieke partijen) dat we meer moeten omzien naar anderen – de participerende samenleving - , aan de andere kant wordt het voor steeds meer mensen steeds moeilijker gemaakt om zelf het hoofd boven water te houden. Als je zelf dagelijks maar moet kijken hoe je deze maand al je rekeningen weer moet gaan betalen, en als je merkt dat dat steeds moeilijker is en soms ook wel eens een maandje niet lukt (of erger), dan heb je natuurlijk helemaal geen energie en tijd over om eens klaar te staan voor de maatschappij.

9 maart 2022

Het kan allebei!

Foto: Alfred Elkerbout / Creative Commons

Op 8 maart 2022 was er in Zaanstad weer zo'n debat. Lijsttrekkers van de - maar liefst 14! - politieke partijen spanden zich in om bij NH Nieuws hun standpunten duidelijk te maken, in de hoop op een goede verkiezingsuitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen.