Sponsoring

27 februari 2015

Nut van sponsoring door provincie is volstrekt onduidelijk

Foto: Marnix Bruggeman / Marnix Bruggeman
De provincie moet maar eens duidelijk gaan maken wat de sponsoring van evenementen zoals het Westfries Ondernemers Gala nu eigenlijk oplevert. Zolang gedeputeerde staten dat niet kunnen, moet de rem er op. Dat is de strekking van een motie die de SP aanstaande maandag indient in provinciale staten. De staten bespreken dan ook een initiatiefvoorstel van de SP over het sponsorbeleid van de provincie.Lees verder

Parool: 'Provincie moet stoppen met sponsoren van evenementen'

De overheid hoort dingen voor mensen te regelen omdat die nodig zijn, niet om er zelf beter van te worden, stelt Carlien Boelhouwer. Ze vindt dat de provincie Noord-Holland moet stoppen met sponsorbeleid.

30 januari 2014

Geen vrijkaarten voor provincie bij sponsoring

De SP wil dat de provincie voortaan niet meer iets terugverlangt bij het financieel ondersteunen van evenementen.  SP-statenlid Carlien Boelhouwer: "Jumping Amsterdam wordt door de provincie gesponsord en dus mochten statenleden daar vorige week gratis in de VIP-room zitten. Dat bleek in het sponsorcontract te staan. Wij vinden dit in strijd met de integriteitscode. De provincie moet hiermee ophouden."