Wegen en verkeersveiligheid

29 april 2022

Provinciale weg rond Medemblik moet veiliger

Foto: Google / Maps

De provinciale weg N240, gelegen in West-Friesland en de Noordkop, staat bekend als een onveilige weg. Er hebben zich in de afgelopen jaren meerdere ongevallen voorgedaan, sommige met dodelijke afloop. De SP stelt opnieuw vragen aan het provinciebestuur om de verkeersoverlast en de gevaarlijke verkeerssituaties rond de stad Medemblik aan de kaak te stellen.

19 april 2022

Verbindingsweg A8 - A9? Tijd om de bakens te verzetten!

Foto: Foto / SP

De SP heeft zich lange tijd verzet tegen de aanleg van de snelweg die de A8 en de A9 met elkaar zou moeten gaan verbinden. We deden vele enquêtes, we schreven vele opinieartikelen, we maakten filmpjes, we organiseerden acties en deden ook aan vele acties mee.

28 januari 2022

Een verbindingsweg met een ‘goud randje’?

Foto: Foto / Landschapsplan

Provinciale Staten van Noord-Holland spraken op 17 januari jl. in haar commissievergadering wederom uitgebreid over de plannen voor een verbindingsweg tussen de A9 bij Heemskerk en de A8 bij Zaandam. De weg, die door sommige partijen al jaren gewenst is en als zodanig wordt bejubeld maar door anderen wordt gezien als een enorme aantasting van het al zo kwetsbare landschap, gaat inmiddels ruim één miljard euro kosten. Als hij er komt.