Solidariteitsdemonstratie voor Murat Memis

17 juni 2019

Solidariteitsdemonstratie voor Murat Memis

Foto: Marcel Lathouwers / SP Amsterdam

Op maandagochtend is een demonstratie georganiseerd, voor de deur van het Turks Consulaat in Amsterdam. Vanuit de Provinciale Statenfractie waren Remine Alberts en Marcel Lathouwers daarbij. Er waren zo’n 50 mensen, waaronder enkele politici, een scala aan medestanders en een belangrijk deel van zijn familie. Het was erg ontroerend en hoopvol. Een strijd voor rechtvaardigheid.

Murat Memis is Eindhovens gemeenteraadslid en fractievoorzitter voor de SP in deze stad. Hij wordt in Turkije van zijn vrijheden ontnomen, omdat hij een paar Twitter-berichten heeft doorgestuurd. Enkele van zijn Eindhovense kameraden waren er ook bij, waaronder Jannie Visscher (vice-fractievoorzitter), Jeanette (vrouw van de oud-fractievoorzitter) en Marcel Lathouwers. Laatstgenoemde was onder zijn leiding raadslid in Eindhoven en nu medewerker voor de SP-fractie in Noord-Holland.

Het allerbelangrijkste is natuurlijk zijn familie. Al zou het effect van een dergelijke demonstratie alleen maar ‘een morele steun’ zijn voor hem en zijn familie, dan is het al geslaagd. We staan er voor meer dan alleen dat, want: Murat moet vrij!

Teken de petitie: