Groeten uit Wijk aan Zee

9 februari 2019

Groeten uit Wijk aan Zee

Foto: © Willem Croese

In de gastvrije badplaats Wijk aan Zee is het goed vertoeven. Je kunt als bezoeker de duinen in, het strand op en bij één van de horecazaken het nodige nuttigen en zelfs overnachten. Mooi, maar de hoogovens van Tata Steel en het slakverwerkingsbedrijf Harsco gooien roet in het eten met onder meer 'grafiet' en dat moet stoppen. Vertegenwoordigers van de Dorpsraad,  stichting IJmondig en de SP hebben elkaar vandaag geïnfomeerd over de gang van zaken. Daarbij kwamen alle aspecten aan de orde. Vervolgens zijn de SP'ers de straat opgegaan om te horen wat men in het dorp hiervan vindt.

In het dorp zijn de meningen verdeeld. Allen vinden dat Tata Steel en Harsco schoon moeten produceren, maar de Wijkers zijn het niet allen eens over de route en het tempo waarop dit zou moeten gebeuren. In Provinciale Staten zal het onderwerp ongetwijfeld nog vaak besproken worden. Praatjes vullen echter geen gaatjes, actie is nodig!

Foto: © Willem Croese