Roel Sint duo-statenlid

26 mei 2015

Roel Sint duo-statenlid

Vandaag is Roel Sint door Commissaris van de Koning Johan Remkes beëdigd als duo-statenlid voor de SP. Een duo-statenlid is geen lid van provinciale staten, maar wel van statencommissies. In deze commissies wordt de zeskoppige SP-fractie versterkt door Roel - op de foto derde van links.

Op de foto derde van links Roel Sint
Foto: Marnix Bruggeman / Marnix Bruggeman

Zijn interesse ligt onder meer bij de provinciale financiën en ruimtelijke ordening. Roel is al vanaf het begin actief in de SP-afdeling Castricum, nu als afdelingsvoorzitter. "Vanuit Castricum had ik al heel goede ervaringen in de samenwerking met de statenfractie. Omgekeerd wil ik die samenwerking nu ook graag met de andere SP-afdelingen in Noord-Holland. Ik vind het belangrijk dat mensen anders tegen provinciale staten gaan aankijken en weten dat daar belangrijke dingen gebeuren. En dat ze ons nog beter weten te vinden wanneer er iets speelt waar de provincie mee van doen heeft." Roel is 37 jaar, getrouwd en heeft een zoon Thomas (7) en dochter Jente (3). Hij werkt als applicatiebeheerder in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, ook bekend als het brandwondencentrum. Van oorsprong is hij onderzoekslaborant. In dat beroep werkte hij voor TNO, bloedbank Sanquin in Amsterdam en aanvankelijk ook bij het Rode Kruis Ziekenhuis.