Dijk bij Uitdam niet verplaatsen

13 juli 2014

Dijk bij Uitdam niet verplaatsen

De wensen van gemeente Waterland en de bewoners van Uitdam met betrekking tot de dijkversterking bij Uitdam moeten worden gerespecteerd door het Hoogheemraadschap en de provincie. Dat vindt de statenfractie van de SP. SP-Statenlid Carlien Boelhouwer: "Eind dit jaar wordt besloten hoe de nieuwe versterkte dijk er bij Uitdam uit gaat zien. In de planfase hebben de bewoners van Uitdam en gemeente Waterland mee mogen denken, maar in de plannen die er nu liggen, zien zij helemaal niets van hun inbreng terug. Wij vinden dat de provincie er op moet toezien dat  deze inbreng alsnog wordt verwerkt. Dat is niet alleen netjes, maar ook heel erg nodig. Immers, het Hoogheemraadschap wil de nieuwe dijk tientallen  meters verplaatsen en hun plan doet dus geen recht aan het historische karakter van de dijk. Het plan van de bewoners voorziet daar wel in. Alle reden dus voor de provincie om in te grijpen ten behoeve van het industrieel erfgoed"

De SP heeft schriftelijke vragen gesteld.

Bijlage: