10.000 euro voor statenledenreisje naar Texel is absurd

5 april 2012

10.000 euro voor statenledenreisje naar Texel is absurd

De Commissie Ruimtelijke Ordening plant een tweedaagse studiereis naar Texel. Kosten: 10.000 euro, op een paar euro na. SP-statenlid Carlien Boelhouwer: 'Wij juichen het toe als statenleden ter plekke gaan kijken hoe de vork in de steel zit, maar 10.000 euro voor twee dagen is echt te veel. Dat moeten statenleden gewoon niet willen en al helemaal niet doen, of ze moeten de reis uit eigen zak betalen."

De korte trip naar Texel is bedoeld om de Noordkop eens goed te bekijken en alle ruimtelijke en andere problemen die daar spelen. Het precieze programma is nog niet bekend, maar men weet al wel zeker dat de reis, als die doorgaat, ten minste twee dagen neemt, en dat er dus ook een hotel geboekt moet worden. Bijna de helft van de genoemde som, te weten 4.000 euro, gaat op aan de overnachting ter plaatse. Per persoon: 189 euro. Boelhouwer: "Mijns inziens moet je nog eens ter dege achter je oor gaan krabben als je bemerkt dat je reis door een hotelovernachting meteen 2x zo duur wordt, en de slotsom moet dan zijn, wat mij betreft: dat doen we niet. En dan heb ik het nog niet eens over de uitgezochte gelegenheid: 189 euro pp, voor 1 nacht. Dat moet een 4/5 sterrenhotel zijn! Echt, de provincie geeft een heel erg verkeerd signaal af, als ze met deze reis instemt. Aan de SP zal het niet liggen. Wij gaan niet mee."