5 oktober: hoorzitting over toekomst Het Spectrum

4 oktober 2010

5 oktober: hoorzitting over toekomst Het Spectrum

Op dinsdag 5 oktober om 20.00 uur organiseren de wijkraden Overbos en Bornholm, onder auspiciën van de SP-afdeling Haarlemmermeer, een hoorzitting over de toekomst van sportplaza Het Spectrum. De gemeente Haarlemmermeer wil Het Spectrum slopen, met financiële steun van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland. De collegepartijen VVD, PvdA, CDA en GroenLinks vinden een nieuw, megalomaan prestigeobject belangrijker dan een laagdrempelige en toegankelijke sportaccommodatie midden tussen de woonbuurten. De SP is tegen sloop van Het Spectrum. Wij hebben Gedeputeerde Staten gezegd geen subsidie te geven aan het Huis van de Sport als dat betekent dat de gemeente Het Spectrum gaat slopen.

Dit is dé gelegenheid voor bewoners en belangengroepen om de Haarlemmermeerse politiek prangende vragen te stellen over hun standpunt rond het voortbestaan van Het Spectrum in relatie tot het nieuw te ontwikkelen Huis van de Sport.

Alle politieke partijen en het college zijn uitgenodigd en diverse partijen hebben hun medewerking aan deze avond al toegezegd. Zij zullen hun standpunten en argumenten vóór of tégen de sluiting van Het Spectrum naar voren brengen. Bewoners en belanghebbenden kunnen hun visie aan de politici voorleggen en daarover met hen in discussie gaan. Dit moet resulteren in duidelijkheid over de toekomst van het Spectrum en Het Huis van de Sport.

Het is de afgelopen maanden duidelijk geworden, dat Het Spectrum de gemoederen volop bezig houdt en wij verwachten dan ook een stevige discussie rond de maatschappelijke functie en de exploitatiemogelijkheden van Het Spectrum. De wijkraden en de SP vinden het de hoogste tijd om uw volksvertegenwoordigers hierover aan de tand te voelen, voordat er een onomkeerbare richting is ingeslagen.

Daarom nodigen wij bewoners en belanghebbenden uit hun mening te geven of hun standpunt te verwoorden op 5 oktober om 20.00 uur in de Ark, Muiderbos 36 in Hoofddorp Overbos. U bent van harte welkom.

Zet hier uw handtekening tegen sloop van Het Spectrum.