De motor achter Noord-Holland?

20 februari 2007

De motor achter Noord-Holland?

In Amstelveen staan verkiezingsborden waarop elke partij één poster mag laten plakken. De borden worden geplaatst door de gemeente. Een goede manier van werken: iedere partij kan zo goed in beeld komen en er wordt niet over elkaar heen geplakt. De posters van de SP hingen, samen met die van D66, als eerste op de borden. Tot zover was alles in orde.

Maar sinds vandaag vindt de VVD, die de verkiezingsslogan "De motor achter Noord-Holland" voert, het nodig om niet één maar twee affiches op te hangen. Daarbij deinzen de liberalen er niet voor terug om het tweede affiche, met daarop de foto van lijsttrekker, over dat van de SP heen te plakken.

SP-kandidaat Harald Bos: 'Een nogal asociale manier van doen, die vind ik overigens wel goed bij de VVD past: de "motor achter Noord-Holland" walst niet alleen over verkiezingsposters van andere politieke partijen heen, maar walst ook ferm met haar asfalt- en betonmachine door Noord-Holland om onze provincie te bedekken onder wegen, vliegvelden, kerncentrales en andere ellende.'