Westerkoggenland hanteert botte bijl

2 september 2005

Westerkoggenland hanteert botte bijl

Volgens berichten in de media is het raadslid Jim Mollett geschorst door het gemeentebestuur van Westerkoggenland. Hij is geschorst vanwege zijn tegen een door de gemeenteraad aangenomen windmolenplan. De SP vindt dit een vreemde reden om een raadslid te schorsen en verzoekt te provincie er voor zorg te dragen dat het raadslid weer terug kan keren in de raad.

Volgens het gemeentebestuur is Mollets optreden als particulier in strijd met de gemeentewet. Volgens Mollett echter heeft hij niets verkeerds gedaan en betrof het hier een zaak tussen provincie en een groep zich tegen de windmolens verzettende bewoners.

De SP ziet geen logische reden voor de schorsing van Mollett. Volgens de SP mag ieder zich tegen plannen verzetten, ongeacht zijn functie. Het plan mag dan zijn aangenomen, maar uit niets blijkt (in het krantenbericht) dat Mollett er zelf voor heeft gestemd. Zo bekeken hanteert het gemeentebestuur van Westerkoggenland wel een erg botte bijl. De SP verzoekt de provincie er voor zorg te dragen dat Mollett weer terug kan keren in de raad. De SP heeft schriftelijke vragen gesteld.

Schriftelijke vragen over Schorsing Raadslid Westerkoggenland