Ledendag SP Noord-Holland 2020

1 maart 2020

Ledendag SP Noord-Holland 2020

Foto: Marcel Lathouwers / SP

SP Noord-Holland organiseerde op 28 februari 2020 de SP Ledendag. Op deze dag werden Noord-Hollandse SP-leden door een team van vrijwilligers rondgeleid door het monumentale provinciehuis, Paviljoen Welgelegen. De Statenleden Eric Smaling en Remine Alberts vertelden over de provinciale politiek, de hedendaagse politieke items en over de rol van de SP hierin. Het was een zeer geslaagde dag!

De gasten werden hartelijk ontvangen met broodjes en koffie, in de Lodewijk Napoleonzaal. In de aangrenzende Statenzaal kreeg men een inleiding over de historie van het pand. Hierna ging men in drie groepen uiteen. Onder begeleiding van een team vrijwilligers werd men rondgeleid. Na de zeer interessante en uitgebreide rondleiding verzamelde men zich terug in de Statenzaal. Uiteraard kregen de drie vrijwilligers een groot applaus en een klein presentje.

Statenlid Remine Alberts en fractievoorzitter Eric Smaling vertelden vervolgens over de provinciale politiek en over hoe we als SP in de provincie en in het provinciehuis te werk gaan. Hedendaagse thema’s als het klimaat, medezeggenschap, het circuit van Zandvoort, Erfgoed en Archeologie in Noord-Holland, de beoogde boskap in de Schoorlse duinen, Het Twiske, Tata Steel; het kwam allemaal voorbij.

De 50 gasten praatten aan het einde nog even na onder het genot van een hapje en een drankje. Waarna men weer uiteen ging, verspreid over onze mooie provincie.

Hieronder tref je een verslag in foto's. Veel kijkplezier!

Fin.