Rookgordijn asfaltbeleid college niet opgelost

14 oktober 2010

Rookgordijn asfaltbeleid college niet opgelost

Gedeputeerde Staten doen geen enkele moeite het rookgordijn rond de financiering van de Westfrisiaweg op te lossen. Dit rookgordijn was ontstaan na een besloten overleg tussen VVD-gedeputeerde Post en een delegatie van de PvdA-fractie. Het tot geheim verklaarde besluit over de Westfrisiaweg wilden VVD, PvdA, CDA en GroenLinks niet in openbaarheid nemen.

Door het stellen van schriftelijke vragen heeft de SP geprobeerd de achterkamertjespolitiek of koehandel van de collegepartijen bloot te leggen. In een eerdere statenvergadering heeft de SP al aan de PvdA gevraagd wat er in beslotenheid met de VVD-gedeputeerde besproken is. De PvdA wilde dat niet vertellen, maar weersprak dat er sprake zou zijn van koehandel. Een zwaktebod.

Blijkbaar zijn VVD, PvdA, CDA en GroenLinks wel zo stoer om ingrijpende besluiten te nemen over een extra asfalt, maar mogen de inwoners van Noord-Holland niet weten hoe het precies zit en welke andere projecten worden opgeofferd voor het prestigeproject Westfrisiaweg. De SP spreekt haar afkeuring uit over deze gang van zaken.

Lees hier de vragen van de SP over de extra miljoenen voor de Westfrisiaweg en de antwoorden van Gedeputeerde Staten.