SP-actie: Wij willen onze 80 euro terug van de provincie!

28 oktober 2008

SP-actie: Wij willen onze 80 euro terug van de provincie!

In een berekening van hoeveel er mogelijk verloren is gegaan bij buitenlandse banken (78 miljoen euro in IJsland en 20 miljoen euro in Duitsland) heeft de SP becijferd dat dit voor de provincie neerkomt op 80 euro per Noord-Hollands huishouden. Daarom voert de partij nu actie onder het motto "Wij willen onze 80 euro terug!"

Voor de inwoners van gemeenten die ook geld zijn verloren gaat het overigens om een veelvoud van dit bedrag, zelfs oplopend tot honderden euro's. Wij willen ook weten of de provincie zich wel aan de regels heeft gehouden en voeren donderdag 30 oktober vanaf 13.00 uur een debat in de Staten waarin we Gedeputeerde Staten om uitleg zullen vragen. Deze extra Statenvergadering vindt plaats in Hotel Heiloo aan de Kennemerstraatweg 425 in Heiloo.

Op woensdag 29 oktober gaat de SP om 13.00 uur op pad vanaf het station Haarlem richting het centrum en de Grote Markt om flyers uit te delen met een oproep aan de bevolking: "Wij willen onze 80 euro terug!" De mensen kunnen hierbij hun handtekening zetten onder een zogenaamde ‘Volksmotie van Afkeuring’ over het gevoerde beleid van de gedeputeerde financiën.

Datum: woensdag 29 oktober. Tijd: 13:00 uur.
Plaats: voorzijde station Haarlem NS.