Mail de Kamerleden over de wegverbredingen bij Diemen en Duivendrecht

5 december 2007

Mail de Kamerleden over de wegverbredingen bij Diemen en Duivendrecht

Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat wil de wegen tussen Amsterdam en Almere verbreden omdat in de komende jaren een forse toename van het autoverkeer verwacht wordt. Voor bewoners bij de Gaasperdammerweg is een oplossing gevonden in de vorm van overkluizing. In de gemeente Amstelveen komt een tunnel. Het ziet er echter naar uit dat vooral Diemen, Duivendrecht en het Amsterdamse stadsdeel Oost-Watergraafsmeer met lege handen achterblijven. Tot nu toe zijn er geen plannen om maatregelen te nemen die de verwachte extra verkeersoverlast moeten tegengaan. De SP vindt dat niet eerlijk. Harald Bos: "Ook de inwoners van Diemen en omstreken hebben recht op compenserende maatregelen." Bent u het daarmee eens? Mail dan onderstaande brief aan de Tweede Kamerleden die zich met verkeer bezighouden.

Geacht Kamerlid,

Het ziet er echter naar uit dat vooral Diemen, Duivendrecht en het Amsterdamse stadsdeel Oost-Watergraafsmeer met lege handen achterblijven. Tot nu toe zijn er geen plannen om maatregelen te nemen die de verkeersoverlast moeten tegengaan, bijvoorbeeld in de vorm van een overkapping. Terwijl de verwachting is dat een toename van verkeer een nadelig effect zal hebben op de luchtkwaliteit en het verkeerslawaai erger zal worden.

Ik vind dat de overheid deze mensen hiertegen moet beschermen door maatregelen te nemen die de overlast tegengaan. Ik vraag u zich in te spannen voor alle bewoners in de gemeenten Diemen, Ouder-Amstel, Weesp, Muiden en Amsterdam en bij de minister aan te dringen op een goede oplossing van dit probleem.

Naam en (e-mail-)adres.

De e-mailadressen van de Kamerleden in de commissie verkeer zijn:

Naam, partij, e-mailadres
Van der Staaij SGP C.vdStaaij@tweedekamer.nl