Gratis bellen met de gedeputeerde

21 december 2007

Gratis bellen met de gedeputeerde

Een gratis provinciaal telefoonnummer voor automobilisten en een betaald nummer voor gebruikers van de OV-taxi. Het klinkt raar, maar het is echt waar in Noord-Holland. Voor de collegepartijen VVD, PvdA, CDA en GroenLinks is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld, want zij steunden de motie van de SP voor een onderzoek naar de mogelijkheden van een gratis nummer niet. De SP vindt dat je openbaar vervoergebruikers niet moet ontmoedigen met een betaald nummer van 10 eurocent per minuut.

Gedeputeerde Mooij deed ondertussen zijn best zo onduidelijk mogelijk te doen over de status van het gratis provinciaal telefoonnummer 0800-0200600. Dat is nogal merkwaardig, want wij hebben hem daar in de commissievergadering op 10 december ook al op gewezen. Maar tijdens de statenvergadering op 17 december leek het of hij van niets wist met betrekking tot dit gratis provinciaal telefoonnummer.

Harald Bos: "De bestaande situatie is meten met twee maten. Dat VVD en CDA hun afweging laten uitvallen in het voordeel van de automobilist verbaast niet. Maar dat GroenLinks en PvdA zich daar bij neerleggen, verbaast des te meer."

Het nummer 0800-0200600 is een nummer waarmee automobilisten gratis de provincie kunnen bellen met vragen, opmerkingen of klachten. Wie de behoefte heeft dit te controleren, kan dit nummer bellen en vragen naar Cornelis Mooij. Wel even vertellen dat u een automobilist bent, anders wil de provincie u niet gratis te woord staan.