Meldpunt OV-taxi loopt als een trein

26 februari 2006

Meldpunt OV-taxi loopt als een trein

TaxiDe provincie is niet blij met het meldpunt van de SP over de OV-taxi. De SP zou dezelfde klachten noteren die het officiële klachtenpunt noteert en dus, zegt de provincie, onstaat er een "vertroebeld beeld" over het functioneren van de dienst. Een onzinnig argument natuurlijk, want met de klachten van het officiële klachtenpunt werd niets gedaan.

De SP is het Meldpunt OV-taxi twee weken geleden gestart omdat de indruk bestond dat er niet naar de klagers geluisterd werd, ook al klaagden die zich suf bij de officiële OV-taxi klachtenlijn. De SP kreeg binnen een week tijd al zo'n 50 klachten binnen vanuit het hele vervoersgebied. De klachten zijn niet mis: mensen worden niet opgehaald of veel te laat enzovoort, maar ook de chauffeurs zijn niet zo blij met hoe de OV-taxi wordt georganiseerd.

Dat het meldpunt van de SP helpt, blijkt wel uit het feit dat de gedeputeerde een week geleden opeens met maatregelen kwam om de klachtenstroom over de OV-taxi aan banden te leggen. Als er geen sprake was geweest van serieuze klachten, dan had de gedeputeerde die maatregelen zoals het opleggen van een boete aan het vervoersbedrijf en vergoeding voor de klant niet genomen.

De SP houdt het Meldpunt voorlopig gewoon open. Klanten en chaffeurs van de OV-taxi kunnen hun klachten doorgeven via het telefoonnummer 0228 319211. Ook de Haarlemse SP is inmiddels met een Meldpunt begonnen. Een meldpunt blijkt een goed controlemiddel dat kan helpen bij een overheid die alles en dus ook het OV-taxi vervoer uit handen geeft aan het bedrijfsleven.

SP opent meldpunt OV-taxi