Schelpenstrand bij Hoorn blijft gratis toegankelijk

2 november 2005

Schelpenstrand bij Hoorn blijft gratis toegankelijk

Het schelpenstrand bij Hoorn zal ondanks het grootse deelproject haven de Schelphoek gratis toegankelijk blijven voor omwonenden. Dat antwoordde gedeputeerde Schipper gisteren, 31 oktober, op vragen (en een motie) van de SP.

De SP was bang dat het in de zomer druk gebruikte Hoornse schelpenstrandje, als gevolg van het provinciale project mee zou gaan in de vaart der volkeren en dus straks nog alleen toegankelijk voor mensen met dikke portemonnees.

De gedeputeerde deelde de angst van de SP niet. Zelf in Hoorn woonachtig kende hij de toestand ter plekke en hij kon zich dan ook niet voorstellen dat de gemeente het gemoedelijk ogende strandje iets zou ‘aandoen’. In ieder geval stond het niet in de provinciale plannen. Aldus Schipper. De gedeputeerde toonde zich niettemin bereid de breed gedragen angst aan het gemeentebestuur over te brengen. De SP besloot daarop de motie in te trekken en te vertrouwen op wat de gedeputeerde de Staten had beloofd.