SP vraagt opheldering over bloemenkwestie gedeputeerde Post (VVD)

20 juni 2013

SP vraagt opheldering over bloemenkwestie gedeputeerde Post (VVD)

De SP gaat in de Statenvergadering van maandag 24 juni opheldering vragen aan het provinciebestuur over de rol van de provincie Noord-Holland bij het aanbieden van een boeket bloemen aan Maxima in Enkhuizen. Op 14 juni zou de achtjarige Isa Lub uit Enkhuizen haar een bosje bloemen aanbieden.

Op het allerlaatste moment bleek echter dat niet het meisje, maar een jongetje de bloemen zou gaan aanbieden. Dit jongetje blijkt het zoontje te zijn van de in Hilversum woonachtige gedeputeerde Elisabeth Post (VVD). Onder verantwoordelijkheid van het college is een nieuwsbericht op de provinciale website geplaatst met een “verklaring” van het provinciebestuur. De inhoud hiervan wordt bestreden door burgemeester Jan Baas van Enkhuizen.

De SP heeft vraagtekens over de gang van zaken met betrekking tot het al dan niet vermeende voortrekken van een zoontje van een provinciebestuurder en de eventuele rol van VVD-gedeputeerde Post daarin. SP-fractievoorzitter Remine Alberts vraagt dus opheldering aan het provinciebestuur.