SP steunt actie boventallig personeel

13 augustus 2007

SP steunt actie boventallig personeel

Op 9 augustus heeft een deel van de boventallige provinciemedewerkers actie gevoerd voor het provinciekantoor aan het Houtplein in Haarlem. De personeelsleden zijn in februari 2006 door Gedeputeerde Staten boventallig verklaard. Terwijl er nog steeds honderden functies niet vervuld zijn of worden ingevuld door extern ingehuurd personeel, wil de provincie toch van de boventallige mensen af.

Al deze externe inhuur kost de provincie - en dus ook de Noord-Hollandse belastingbetaler - elk jaar miljoenen euro's extra. De Haarlemse SP-fractievoorzitter Pieter Elbers was aanwezig om de provinciemedewerkers een hart onder de riem te steken. Statenlid Harald Bos, die door een andere afspraak helaas niet bij de actie aanwezig kon zijn: "De Noord-Hollandse SP-fractie wil de medewerkers die actie hebben gevoerd bedanken voor hun inzet en spreekt haar grote waardering uit voor hun moed." Helaas is de SP, na de ommezwaai van de PvdA, nu de enige grote fractie die de boventallige medewerkers steunt in hun strijd.