Bus 136 in Diemen blijft rijden!

9 november 2005

Bus 136 in Diemen blijft rijden!

De ROA heeft besloten buslijn 136 nog tot medio december 2007 te laten rijden. De actie van o.a. de SP heeft succes gehad!

Het Regionaal Orgaan Amsterdam (ROA) had in de zomer van 2005 besloten dat die lijn naar Hoorn wel opgedoekt kon worden. En dat terwijl er veel mensen gebruik van maakten. De SP heeft vervolgens samen met Harry van Bommel (TweedeKamer SP en Diemenaar) een flink aantal handtekeningen verzameld en die zijn aangeboden. De provinciale fractie Prins heeft vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten (GS) en de SP heeft zich daarbij aangesloten. Die schriftelijke vragen leverden niet veel op, want GS gaat niet over het ROA-gebied gek genoeg.

De hoop op voortzetting van lijn 136 was tanende, maar zie: nu dan het goede nieuws dat het ROA op zijn schreden is teruggekeerd en de lijn toch laat rijden. De Diemense wethouder begon donderdag de algemene beschouwing (Diemense variant van Prinsjesdag) met deze mededeling alsof het haar verdienste was. Maar dat is geen nieuws. Zo gaat dat in de politiek.